Cum sa alegi cuvinte cheie fara programe specializate

Cuvintele cheie alese pentru promovarea in motoarele de cautare sunt piatra de temelie a intregii munci de SEO. Alegerea corecta va aduce beneficii, alegerea proasta va consuma mult timp si implicit multi bani.
Majoritatea oamenilor din domeniu se focuseaza pe utilizarea programelor care sugereaza cuvinte cheie. Cu toate astea, sunt cateva lucruri care merita facuta inainte de a folosi astfel de programe.

1. Descrie afacerea in cateva cuvinte

Incearca sa descrii afacerea respectiva in cateva cuvinte (sau sa rogi clientul sa faca o astfel de descriere). Cum ar arata aceasta descriere a afacerii/companiei povestita parintilor sau chiar bunicilor? Aceste descrieri te ajuta sa afli de multe ori cuvinte noi, relevante afacerii respective.

2. Gaseste USP-urile afacerii/companiei respective

Ce face compania dumneavoastra speciala/diferita? Cum va diferentiati de alti competitori? Oferiti servicii speciale? Aveti cele mai mici preturi?

Daca firma ofera servicii speciale poate fi interesant de inserat printre cuvintele cheie si aceste informatii mai speciale. Daca firma nu foloseste pretul ca strategie importanta de vanzari, trebuie sa evitam cuvinte de genul „ieftin”, „cel mai mic pret” etc.

3. Cuvintele cu mai multe intelesuri

Unele cuvinte pot avea mai multe intelesuri. Daca firma respectiva vinde produse ce au nume care pot fi confuze, trebuie gandite cuvintele cheie si chari meta_title-urile astfel incat vizitatorii sa stie inainte de a ajunge pe pagina cu ce au de aface. De exemplu daca discutam de produse cum ar fi „tabletele”, clientii stiu ca discutam despre tablete (computere), tablete grafice de scris  sau ceva din domeniul medical?

4. Focusul trebuie sa fie pe cuvintele cheie care aduc cel mai mult profit.

Nu trebuie sa aperm in topul motoarelor de cautare pe toate cuvintele cheie posibile din domeniu. Daca anumite produse au un adaos comercial foarte mic, nu are sens sa optimizam un site si pentru acestea. Cel mai bine este sa avem focus pe cuvintele cheie care aduc cel mai mult profit afacerii clientului.

5. Construieste o lista cu 10 cele mai importante cuvinte cheie.

Realizeaza o lista cu 10 cele mai importante cuvinte cheie si studiaza-le cu atentie. Sunt aceste cuvinte cheie despre acelasi produs? Acopera aceste cuvinte toate aspectele importante legate de produsele sau serviciile clientului?

Nu trebuie lucrat dupa instincte. Trebuie studiat fiecare cuvant in parte si vazut de ce este el important.

Ce sa intrebam un client inainte de a ne apuca de un studiu?

1.  Va rugam sa ne descrieti afacerea dumneavoastra in maxim 100 de cuvinte (ca si cum ati prezenta acest lucru unui viitor partener de afaceri).

2. Cu ce va diferentiati de ceilalti competitori de pe piata? (preturi, servicii etc).

3. Ce ati pune pe primul loc din urmatoarele beneficii aduse prin SEO:

a) Cresterea notorietatii brandului;

b) Cresterea profitului;

4. Care sunt cei mai importanti competitori ai dumneavoastra, prezenti si in mediul online?

5. Va rugam sa ne sugerati cateva cuvinte cheie dupa care credeti ca ar putea sa va gaseasca potentialii dumneavoastra clienti (un cuvant cheie poate fi format dintr-un cuvant, 2 sau chiar mai multe).

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *