Comentariile pe bloguri o strategie de Marketing Online

Comentariile pe bloguri pot face parte din strategia de Marketing Online a unei campanii de promovare pentru un website. Din pacate, aceasta tehnica este si o infinita sursa de spam si contributie de continut de proasta calitate in mediul online.

De ce sa comentam pe diverse bloguri?

  • Se poate genera trafic direct.
  • Imbunatatirea rank-ului pentru campaniile de SEO. Anumite bloguri ofera linkuri „dofollow” care transmit valoare mai departe. Linkul se poate insera in campul special destinat pentru URL (daca este disponibil) sau in corpul comentariului cand dorim sa oferim ca exemplu ceva din site-ul pe care il recomandam (o pagina secundara relevanta din website este mai potrivita decat homepage-ul).
  • Cresterea popularitatii brandului (daca acesta este specificat in comentarii).

 Cum gasim bloguri de nisa pe care sa comentam?

  1. Direct google blog search: http://www.google.com/blogsearch cautand cuvinte cheie din nisa pe care doresti sa o promovezi. Si cautarea normala pe Google ramane o optiune.
  2. Cauta pe google ceva relationat de domeniul tau (de exemplu „supape motor” daca vrei sa comentezi pentru un site de piese auto) si adauga la parametrul de cautare una dintre urmatoarele variante: “Lasă un răspuns”, “Trimiteţi un comentariu” , “comment here”, “add comment”, “powered by wordpress”, “leave a comment” , “reply to post”, “leave comment” , “this site uses keywordluv”, “this site uses commentluv” or “add url” (daca mai sunt si alte idei bune nu ezitati sa le postati). La final, un exemplu, ar suna asa: supape motor “Lasă un răspuns”
  3. Cauta pe Google „liste de bloguri” si o sa gasesti site-uri care grupeaza blogurile pe diverse categorii. Evident ca trebuie folosita limba in care doresti sa cauti (de ex. Blog Lists pentru engleza).
  4. Exista si multe programe specializate dar ele sunt construite de cele mai multe ori pentru a face spam nu pentru a comenta real. De aceea nu o sa le ofer ca exemplu pentru ca poate denatura realizarea de comentarii utile mediului online.

 

Merita sa comentam pe orice blog? NU!

Inainte sa comentezi poti sa mergeti in prima pagina a blogului sa vezi ce PR (Page Rank) are. Daca este 0 (zero) nu prea face sens sa postezi un comentariu intr-o pagina secundara care va avea sanse foarte mici sa primeasca ceva incredere de la motoarele de cautare atata timp cat prima pagina este zero. Ca sa verifici PR-ul rapid, utilizeaza Firefox si instaleaza extensia SearchStatus (o sa vezi PR-ul in coltul dreapta jos a browserului). Unele bloguri pot avea PR 0 pentru ca sunt foarte noi, momenta poti sari peste ele pentru ca o analiza a vechimii lor ar mai costa ceva timp.

 

10 Recomandari pentru postarea pe bloguri:

  1. Nu pune un link (in comentariu sau pe numele tau) pe topicuri diferite. De exemplu, daca vrei sa promovezi un website de piese auto comenteaza doar pe bloguri din domeniul auto. Daca vei pune linkul pentru site-ul tau de piese auto pe bloguri cu retete de mancare nu te va ajuta prea mult iar sansele de aprobare sunt destul de mici.
  2. Ai sanse de a avea linkul aprobat daca dai ca exemplu o piesa auto din website-ul tau (preupunand ca ai un site de piese auto si doresti sa il promovezi). Evident linkul si subiectul trebuie sa fie in concordanta cu ce dezbate autorul in articolul sau.
  3. Citeste cel putin 2-3 comentarii postate anterior pe articolul respectiv.
  4. Daca vei folosi un nume de genul „Gigi Duru” sau „Oferta Piese ieftine” nici sa nu te gandesti ca ai sanse sa iti apara comentariul pe acel blog. De preferat ar fi sa folosesti numele tau sau numele companiei tale (sau cea pentru care postezi).
  5. Scrie mai mult decat un „Tweet” dar mai putin decat un articol.
  6. Nu tranti pur si simplu un link in comentariu. Sansele de a fi aprobat sunt aproape zero. Daca recomanzi un link pe marginea subiectului ai ceva sanse.
  7. Nu recomanda niciodata mai mult de un link intr-un comentariu. Sunt softuri specializate care fac o prima filtrare la mai mult de un link pe comentariu (WordPress, Blogspot etc). Va fi aruncat automat in spam.
  8. Daca este posibil, foloseste identitatea ta reala si fotografia ta reala. Cu cat pari mai real, ai mai multe sanse sa fie aprobat comentariul tau.
  9. Incearca sa fii autentic si onest.
  10. Este recomandat sa iti promovezi comentariul tau si in retelele de socializare.

 

TIPS!

  • Platforma de blogging WordPress, in configuratia standard (aceasta poate fi modificata de proprietarul blogului usor), dupa un comentariu aprobat, urmatorul este aprobat automat de sistem pentru ca devii un utilizator de incredere. Practic, primul comentariu il poti face fara sa pui nici un link in el iar dupa ce ai primul comentariu aprobat poti face un nou comentariu cu link in el ce va fi aprobat automat. Acest trick functioneaza pe 70-80% din blogurile pe WordPress.
  • Pentru a cauta bloguri romanesti utilizati google.ro dar pentru cele frantuezsti de exemplu cautati in franceza pe google.fr pentru rezultate mai elocvente.
  • Daca doriti sa cautati bloguri cu terminatia .edu sau .org, adaugati dupa cuvantul cheie dorit parametrul site:.edu De exemplu: engine valves site:.edu
  • Postati un numar limitat de comentarii zilnic (depinde de cat de competitiva este nisa respectiva). Maxim 10 comentarii pe zi pentru un website. Un umar foarte mare de comentarii zilnice poate dauna grav website-ului tau.

2 răspunsuri la „Comentariile pe bloguri o strategie de Marketing Online”

  1. Buna ziua!
    Am citit mai multe articole referitoare la „dofollow link” insa acesta imi este cel mai util. Avand un blog nou creat de nisa(invatamant) m-am izbit de lipsa traficului. Ce nu am inteles: pentru promovarea blogului imi recomandati sa scriu mai multe comentarii la acelasi blog din nisa mea?Va multumesc anticipat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *